Skip to main content
Vikatilanteet

Skhole ei toimi normaalisti tai yhteys pätkii

J
Written by Johanna Honkela
Updated over a year ago

Jos huomaat Skholen toiminnassa häiriöitä, katso ensin onko sinulle tullut ilmoituksia Skholelta. Skhole ilmoittaa käyttökatkoista tai muista käyttöön vaikuttavista tekijöistä Ilmoitukset-osiossa (kellon kuva) oikeassa yläpalkissa ja oikean alakulman chat-ikkunan kautta.

Mikäli Skhole ei ole tiedottanut käyttökatkosta ja käytössä ilmenee ongelmia, kokeile ensin tyhjentää selaimesi välimuisti. Kannattaa myös kokeilla ladata muita Skholen ulkopuolisia sivuja ja varmistaa, ettei ongelma johdu verkkoyhteydestä tai tietokoneesi asetuksista.

Myös virustorjuntaohjelmat tai adblock-lisäosa saattavat estää sivua näkymästä oikein.

Jos ongelma ilmenee vain Skholessa ja toistuu välimuistin tyhjentämisen jälkeen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme cs@skhole.fi.

Ohjeet selaimen välimuistin tyhjentämiseen:

Google Chrome
Firefox
Apple Safari

Videot tai ääni katkeilee
Useimmiten video- tai ääni-striimin katkeilemisen syynä on hidas tai hidasteleva nettiyhteys. Tarvitset vähintään 1 Mbps nopean internet-yhteyden Skholen videoiden katseluun. Joskus myös vika internet-yhteyden tarjoajan tekniikassa tai käyttäjän omissa verkkolaitteissa voi olla pullonkaula.

Parhaan opiskelukokemuksen takaamiseksi suosittelemme käyttämään joko Firefox, Safari tai Chrome -selainta. Jos käytät jotain muuta selainta ja huomaat ongelmia Skholen toiminnassa, voit laittaa viestiä asiakaspalveluumme, niin kehitämme palvelua toimimaan mahdollisimman monilla alustoilla.

Voit tarkastaa verkkoyhteyden nopeuden esimerkiksi täältä http://www.speedtest.net/.


Skholen sähköpostit eivät tule perille
Jos et saa Skholen sähköposteja tarkista sähköpostisi roskapostikansio. Joskus sähköpostit saattavat ajautua väärään kansioon. Jos et löydä sähköpostia, varmista,
sähköpostiosoitteesi on sama, jolla kirjaudut Skholeen.

Jos kaikki on näiltä osin kunnossa, eivätkä sähköpostit silti tule perille, ota yhteyttä Skholen asiakaspalveluun cs@skhole.fi

Did this answer your question?